30/09/2022
Als je twijfelt of het nodig is om te beginnen met het schrijven van blogs voor op jouw website, het antwoord is: doen! Het is tegenwoordig zelfs van essentieel belang om ander content aan te bieden. Vergeet websites die uitsluitend gewijd zijn aan het verkopen van producten, je moet jouw klanten iets extra’s bieden. Wij leggen uit waarom!
Goed voor verkeer
Op je blog ben je vrij om zoveel artikelen te plaatsen als je wil. Bedenk echter wel dat hoe meer je post, hoe meer content je zult hebben. Dit betekent dat zoekmachines dus meer artikelen hebben om te scannen bij zoekopdrachten van internetgebruikers. Je verhoogt aanzienlijk jouw kansen om verkeer naar je website te leiden. Bovendien wordt dit soort content gemakkelijk gedeeld op sociale media. De beste manier om reclame voor jezelf te maken zonder ook maar één euro uit te geven.
Content voor sociale media
Soms is het lastig om te bedenken wat je op social media moet plaatsen. Dankzij de content van jouw blog heb je een grote back-up! Ook is elk social media platform anders. Maak gebruik van de kenmerken van het juiste platform om een bepaald deel van jouw artikel toe te lichten. Dit is de beste manier om jouw doelgroep te bereiken.
Talking points
Wanneer je iets post, zal jouw content reacties teweegbrengen. Dit is namelijk een gelegenheid voor jouw publiek om je positieve of negatieve feedback te geven. Maak van deze gelegenheid gebruik om hen te antwoorden en te tonen dat je luistert naar hun verwachtingen en opmerkingen.
Representatief
De onderwerpen die je kiest, zullen jouw manier weerspiegelen om de business te zien. Het laat zien wat jouw benadering is voor problemen en het laat zien dat je jouw knowhow wil delen om je klanten te helpen. Dit is een belangrijke stap. Denk goed na over wat content over jouw bedrijf kan zeggen.
Verbeter jouw reputatie
Als je een belangrijke speler in jouw sector wil worden, dan moet je jezelf bewijzen. De content die je publiceert moet nuttig en relevant zijn en moet een oplossing bieden voor een probleem waarmee jouw klanten te maken hebben. Als zij merken dat je publicaties hen helpen of licht werpen op een situatie, dan zul je voor hen een referentie worden. Je bent niet langer alleen maar een verkoper van diensten of producten, je wordt een informatiebron. Alleen maar meer voordeel dus!