12/08/2022
Benut jij al je kansen om met je webshop organisch door het dak te schieten? Met een stijging van 16% in e-commerce aankopen in 2021 wordt het namelijk steeds interessanter om je webshop goed in search te vertegenwoordigen. In dit artikel geven wij tips om impact te maken.
Haal meer uit je beoordelingen
Beoordelingen zijn niet alleen nuttig voor de bezoekers van je e-commerce website, je kunt ze ook op veel andere manieren als nuttig beschouwen. Het zijn namelijk allemaal stukjes unieke content die aan een webpagina worden toegevoegd. Door de juiste vragen aan je gebruikers te stellen kun je de acquisitie van deze beoordelingen optimaliseren, waardoor ze een belangrijke schakel gaan vormen in de strategie van je organische groei.
Gedupliceerde productbeschrijvingen
Het meest voorkomende SEO probleem bij e-commerce sites is zonder twijfel de aanwezigheid van gedupliceerde productbeschrijvingen op de website. Het resultaat hiervan is een lagere rangschikking in Google. Ondernemers maken namelijk vaak gebruik van de content die door hun leveranciers wordt verstrekt. Ondernemers bezitten vaak intern niet over de menskracht om zelf originele productomschrijvingen te maken. Als je je in deze positie bevindt, neem dan de tijd om de content te bewerken. Geef daarbij in eerste instantie de meeste aandacht aan productpagina’s waarop al veel traffic komt en die al goed zijn voor het genereren van omzet.
Mee met het seizoen
Afhankelijk van je producten, spelen seizoenen vaak een grote rol in je resultaten. Je wil er natuurlijk staan op het moment dat de vraag groot is. Wacht daarom niet af tot het seizoen begonnen is, maar bereid je als feestartikelen-shop voor op bijvoorbeeld kerst. Waar moet je dan aan denken? Stel je verkoopt kerstspullen:
- Update al je seizoensgebonden content over ‘X leuke kerstsoutfits’ en bijvoorbeeld ‘Mooie X kerst decoratie’.
- Promoot ook via je andere kanalen, zodat je deals bijvoorbeeld ook gedeeld gaan worden. Dat verhoogt je kansen om op die seizoensgebonden keywords te ranken.